Fendi si povestea unei monograme adorate

Monograma cu cele doua F-uri de tipar, intoarse, nu trece niciodata neobservata. Dar niciodata! Ne hipnotizeaza indiferent daca o zarim pe o geanta, ocupand o pozitie extrem de discreta, sau expunandu-se opulent pe un tricou cool. De ce se intampla acest lucru? Ei bine, raspunsul este simplu: Fendi este unul dintre cele mai iubite nume din moda si acest lucru nu se va schimba prea curand.

Haideti sa descoperim impreuna istoria acestei case de moda si sa intelegem mai multe despre puterea sa de seductie!

Cand a inceput povestea Fendi?

Povestea Fendi a inceput in 1918, in Piazza Venezia din Roma. Italianca Adela Casagrande deschidea atunci un magazin de obiecte din piele, inspirata fiind de tehnicile artizanilor care faceau sei si alte produse pentru calarie. La cativa ani distanta, Adela se casatorea cu Edoardo Fendi si magazinul de pielarie se extindea, cei doi punand bazele unui atelier de blanuri. Intre 1931 si 1940, Adela si Edoardo deveneau parintii a cinci fete: Paola, Anna, Franca, Carla si Alda, fiecare dintre ele urmand sa aiba cate un cuvant important de spus in evolutia viitoarei case Fendi. Lucru de inteles, daca ne gandim ca cele cinci surori au crescut in atelierul Fendi, povestind mai tarziu ca accesoriile din piele au fost primele lor jucarii si ca isi amintesc cum isi faceau somnul de dupa amiaza in atelier, printre rafturi si sertare, alaturi de gentile mirosind a piele proaspat prelucrata. Toate cele cinci fete s-au indragostit de atmosfera din atelierele Fendi, astfel ca varsta adolescentei le-a gasit muncind pentru afacerea familiei, afacere de care, de altfel, au continuat sa se ocupe toata viata.

Cateva decenii mai tarziu, in 1964, surorile Fendi deschideau un birou pe via Borgognona la Roma, unde, la intrare, au asezat o fotografie imensa a mamei lor, in semn de omagiu. In anul urmator, angajau un tanar designer neamt care urma sa faca tot ce ii statea in putere pentru ca Fendi sa devina un nume celebru. De altfel, chiar atunci s-a nascut si celebra monograma - cei doi F intorsi - de care povesteam la inceput. Acest designer nu era altul decat… Karl Lagerfeld. Talentat si vizionar, Karl a reinterpretat modul in care era folosita blana, transformand piesele din blana in obiecte dorite, fashionable si foarte pe val, facand, astfel, istorie.

Povestea continua cu prima colectie de pret-a-porter

In 1977, casa Fendi lansa prima colectie pret-a-porter, cunoscuta drept “365” - cate o rochie pentru fiecare zi a anului. In anul urmator, Fendi lansa si prima colectie de pantofi si… gloria si succesul erau asigurate. Spre diferenta de alte afaceri de familie care au fost sugrumate de conflictele interne inainte sa isi atinga potentialul, casa de moda Fendi a continuat sa creasca si sa se dezvolte, chiar daca existau inevitabile conflicte intre cele cinci mostenitoare. Dupa moartea Adelei, in 1978, fiecare dintre surori a preluat o parte a afacerii: Paola s-a ocupat de blanuri, Anna de obiectele din piele, Franca de relatiile cu clientii, Carla de business si Alda de vanzari. Anii ‘80 au gasit casa Fendi in plina expansiune, cu magazine pe tot mapamondul si cu o noua linie de ready-to-wear pentru barbati.

Si totusi, cand a devenit Fendi un nume cult?

Ei bine, acest lucru s-a intamplat in 1997, cand a aparut celebra geanta Fendi “Baguette”. Creata de Silvia Venturini Fendi, fiica Annei, si inspirata chiar de celebra paine frantuzeasca, aceasta geanta a ajuns imediat “the it bag” adorata de celebritati ca Madonna, Julia Roberts, Naomi Campbell sau Gwyneth Paltrow. Numele Fendi a devenit instant un nume cult pentru toti iubitorii de moda si de stil din lume. Nu a fost o supriza, avand in vedere ca Silvia Fendi crescuse, la randul sau, in interiorul casei de moda, vazand de aproape ce inseamna sa creezi si sa vinzi cu succes ceea ce creezi. De altfel, pana la varsta de 6 ani, Silvia deja defilase pe podiumuri si aparuse in reclame, iar la 15 ani era deja o figura proeminenta in cercurile trendy ale Romei sau ale New York-ului, unde urma sa devina prezenta obisnuita la Studio 54 sau celebrul restaurant al lui Mr. Chow.

Aproape un deceniu mai tarziu, in 2008, Silvia Fendi dadea din nou lovitura cu geanta Peekaboo, care, asemenea Baguettei, devenea de pe zi pe alta “the it bag” si urmand sa fie recreata in urmatorii ani in multiple variante: Large Peekaboo, regula Peekaboo si Micro Peekaboo (pe care o gasiti si pe SOLE). De altfel, celebra Peekaboo se numara in continuare printre preferatele colectionarilor si a indragostitilor de accesorii chic. Silvia a ramas singurul membru al familiei care Fendi care inca lucreaza la casa de moda cu acelasi nume, fiind director de creatie al departamentului de accesorii si al liniei pentru copii.

Ca fapt divers si destul de amuzant, cele cinci surori Fendi au avut 11 copii si peste 30 de nepoti, despre care putem baga mana in foc ca au respirat usurati cand, la finalul anilor ‘90, s-a decis parteneriatul cu LVMH si Prada, scapand de orice tensiuni si posibile conflicte in interiorul familiei.

Nu stim altii, dar noi sigur asteptam cu sufeltul la gura sa vedem ce alt hit semnat Silvia Fendi urmeaza sa fie lansat in urmatoare sezoane. Pana atunci, ne bucuram de creatiile Fendi si ne rasfatam cat putem cu monograma celebra!

 

P.S. In loc de concluzie, va vom povesti pe scurt ca in 2007 Fendi a avut o prezentare in timpul careia modelele au defilat pe Zidul Chinezesc. Daca ne dati voie, vom presupune ca daca in fix acel moment niste extraterestri au aruncat o privire spre planeta noastra, sigur si-au pus problema sa isi comande cateva piese Fendi, nu credeti?

Te asteptam pe SOLE cu idei, inspiratie, cosmetice cool si accesorii stylish!