Acum un an, lumea s-a schimbat brusc si, odata cu ea, viata noastra. De la intalnirile cu prietenii pana la felul in care muncim sau de la cum avem grija de sanatatea noastra si pana la planurile pe care ni le facem pe termen lung, nimic nu a ramas la fel.
Dar cum s-a schimbat industria de frumusete? Ce modificari au aparut in rutina noastra zilnica de ingrijire, ce produse de frumusete au pierdut teren si ce produse au ajuns pe val? Am pus cap la cap informatii din lumea intreaga, astfel incat pasionatii de beauty sa gaseasca raspunsuri la cateva dintre intrebarile pe care, cel mai probabil, si le-au pus in ultimul an.
Parfumurile si cosmeticele “colorate”: cele mai afectate categorii
Conform unor nume importante din industria de frumusete (L’Oreal, Shiseido), cele mai afectate categorii de produse au fost si sunt parfumurile si ceea ce poarta numele de cosmetice colorate: rujurile si produsele de make-up colorate, cum ar fi rujul sau fardurile de ochi, special concepute pentru ocazii care de cele mai multe ori sunt legate de socializare: mers la club, la cine, la intalniri, in vizite etc. In ceea ce priveste parfumurile, exista cateva studii care spun ca unii dintre noi le asociaza cu viata pre-pandemica si cu momentele ei placute si ca, din cauza acestei incarcaturi emotionale, nu se mai simt deloc inspirati sa le foloseasca in prezent.
Do It Yourself: acum pe val
In mod previzibil, rutinele de frumusete (vopsit, manichiura, pedichiura, tratamente faciale etc) s-au mutat din saloanele de frumusete la noi in casa. Ne-am specializat in procedee de schimbat nuanta parului, in acoperit radacini, in aplicat lac de unghii in cel putin doua straturi. La fel de previzibil, au crescut investitiile in aparate de ingrijire (aparate de curat tenul, de masaj, uscatoare de par prefesionale etc), care sa reproduca conditiile din saloanele de frumusete. Tutorialele de pe Internet, de tratamente si proceduri DIY, au devenit brusc extrem de valoroase, inflencerii din aceste domenii s-au trezit cu fani nou-nouti si fiecare dintre noi a invatat cate ceva nou.
Produsele si ritualurile de selfcare, in crestere accelerata
Spuma de baie, cremele de corp cu arome delicioase, uleiurile de masaj - toate aceste produse cosmetice folosite in ritualurile de rasfat au ajuns brusc sa fie nelipsite din orice sertar cu cosmetice. Nu este niciun mister la mijloc - fiecare dintre noi a incercat sa gaseasca modalitati de a se ingriji, de a petrece timpul in feluri cat mai placute si de a umple golurile lasate de lipsa de program in afara casei. Fiind atat de fermecatoare, probabil ca multe dintre aceste ritualuri vor ramane pe val si dupa ce pandemia va deveni subiect de film.
Consumul responsabil a devenit o prioritate
Nici aceasta tendinta nu a fost deloc un secret. Fiecare dintre noi a avut in ultimul an prilejul sa se gandeasca la impactul pe care il au asupra Planetei obiceiurile noastre de consum. Ne-am gandit la cat poluam in viata obisnuita, pre-pandemica, si la ce se intampla cu natura in perioadele in care pur si simplu consumam mai putin. Urmarea? Produsele cosmetice naturale, cu ambalaje reciclate, cruelty-free, au inceput sa se bucure de un succes sporit. De asemenea, ultimul an a fost si un prilej de a reflecta la responsabilitatea pe care o avem atunci cand cheltuim o suma de bani si numarul celor care au ales sa cumpere produse cosmetice fabricate local, de companii mici, a fost de asemenea in crestere.
Investitii in sanatatea pielii, nu doar in frumusete
Tot in ultimul an s-a observat o crestere a interesului pentru produsele care se ingrijesc de sanatatea tenului nostru. Mastile pentru ten, cosmeticele coreene cu retete obtinute dupa ani de cercetare si, in general, produsele care se ocupa de probleme specifice ale pielii toate acestea au fost pe val in ultimul an. E limpede: fiecare dintre noi a avut mai mult timp la dispozitie pentru a se preocupa de astfel de probleme. Din punctul nostru de vedere, aceasta este o alta tendinta pe care ar trebui sa o pastram pe val si dupa ce pandemia va deveni amintire.
5 produse care reflecta tendintele din ultimul an
Pentru cei care iau extrem de in serios ingrijirea tenului si stiu cat este de importanta etapa curatarii:
Pentru cei care viseaza la o manichiura impecabila:
Pentru cei care sunt convinsi ca rasfatul nu mai este optional:
Pentru cei care pun pe primul plan sanatatea tenului:
Pentru cei care se gandesc la impactul pe care il avem asupra naturii: