Dintre brandurile asiatice care au cucerit efectiv lumea, probabil cele mai vizibile sunt cele care au legatura directa cu tehnologia. Sony sau Canon sunt doar doua dintre brandurile japoneze de care e imposibil sa nu fi auzit. SHISEIDO este, in schimb, o interesanta deraiere de la regula. Un brand dedicat frumusetii, al carei unica legatura cu tehnologia este, probabil, modul impecabil in care produsele sunt fabricate.
E fascinant sa gandesti ce anume poate propulsa un brand la nivel global, in special in industria fashion&beauty, dominata de o concurenta acerba. Si totusi, SHISEIDO este un nume pe care orice femeie si-l doreste in trusa de beauty.
Pe ce a mizat SHISEIDO
Principalele atuuri pe care le putem scoate in evidenta sunt o mostenire foarte sanatoasa, un backround cultural exclusivist (Japonia ramane, totusi, Japonia!) si produsele premium, relevante si nu in ultimul rand inovative. Povestea SHISEIDO a inceput in 1872 cand Arinobu Fukuhara a deschis prima farmacie de tip occidental in Ginza, capitala japoneza a modei si a culturii. Intr-o perioada in care medicina traditionala japoneza se baza exclusiv pe puterea tamaduitoare a plantelor, vizionarul Arinobu Fukuhara a decis sa ia tot ce exista mai bun in lume (traditie SI inovatie) pentru a crea “noul”. Numele SHISEIDO a fost ales cu talc tocmai pentru a reprezenta ideea de “loc unde totul se naste”, de la o veche zicala japoneza care spune asa: “Laudate fie virtutile pamantului, locul unde si de unde se naste totul”. Viziunea integra atat valorile traditionale ale societatii japoneze, cat si inovatiile globale la care Arinobu Fukuhara dorea sa le ofere acces japonezilor. Un act de curaj nebun, cam ca orice inceput de revolutie.
CAMELLIA
In 1915, fiul lui Arinobu, Shinzo Fukuhara, a devenit primul presedinte al Shiseido. Educat in Europa, unde studiase Artele, acesta a adus o viziune complexa, tributara curentului Art Nouveau. Shinzo a creat el insusi logoul original, floarea de camelie, al carei design reprezenta dorinta acestuia de a transforma Ginza intr-o capitala a frumusetii. Cu mici schimbari de design, CAMELLIA lui Shinzo ramane si azi logoul atat de iubit al brandului SHISEIDO.
Arta si frumusete
Brandul a pastrat cultul pentru frumos, atat in domeniul cosmeticii cat si al artei. Inclusiv pasiunea pentru stiinta si tehnologie. Iar asta ne face sa indragim si mai mult inconicul brand japozez. Implicarea acestuia in sustinerea artelor frumoase s-a tradus inclusiv prin deschiderea, in 1919, a Galeriei Shiseido. Se spune ca este cea mai veche galerie de arta din Japonia, cu o deschidere fantastica spre tinerii artisti. A gazduit pana acum peste 3.100 de expozitii de arta si multi artisti japonezi si-au facut debutul aici. De la pictura la sculptura, de la poezie la fotografie, toate domeniile legate de frumos si-au facut loc in viziunea acestei familii cu totul si cu totul speciale din Japonia. Tocmai de aceea, designul produselor SHISEIDO este o opera de arta in sine.
Un tribut adus stiintei
Shiseido a deschis primul sau centru de cercetare in 1916. Compania si-a luat angajamentul sa redefineasca ideea de beauty si sa descopere tehnologii noi, care sa aduca frumusetea din interior spre exterior. Ritmul in care aceste tehnologii revolutionare s-au dezvoltat a dus la deschiderea a noi centre de cercetare in China, Thailanda, SUA si Franta. In acest moment, Shiseido a devenit o autoritate in industria de beauty si ingrijire a pielii, iar rezultatele lor au influentat cercetarea in dermatologie la nivel global. Din punctul nostru de vedere, SHISEIDO este un brand unic prin abordarea holista a frumusetii: sanatate, stare de bine si emotie umana. Toate aceste trei elemente se intrepatrund pentru a duce la rezultate care intr-adevar influenteaza o lume intreaga. Produsele SHISEIDO se adreseaza tuturor celor 5 simturi ale noastre, iar placerea devine bucurie si aliniere cu sine. In acelasi sens, este unul dintre brandurile care apara activ mediul si eradicarea testelor pe animale. Pentru SHISEIDO, frumusetea nu este o imagine, ci un sentiment. O stare. Iar atunci cand aceasta frumusete profunda se raspandeste, intreaga lumea devine mai luminoasa. O super viziune si un fel de a pune problema care poate deveni cu adevarat o filozofie de viata pentru noi toti.
Celebrarea diversitatii
Dragostea noastra pentru SHISEIDO se trage si din faptul ca este un brand care nu doar ca este constient de valoarea diversitatii, ci alege sa o celebreze intr-un mod unic. Next step este exact acel moment cand SHISEIDO a imbratisat valori diverse, le-a imbinat luand cele mai puternice atuuri si a creat valori universale pentru a aduce inovatia in beauty. Iata mesajul cu care SHISEIDO vine in intampinarea diversitatii: “Imagineaza-ti ca toti oamenii sunt la fel. Arata la fel. Gandesc la fel. Au aceleasi experiente. Nu ar exista discriminare. Nu ar exista rau. Nu ar exista conflicte. Dar nu ar mai fi nimeni care sa te faca sa razi. Sa zambesti. Nimeni sa te provoace, sa iti forteze limitele, sa te schimbe. Si nimeni nu ti-ar face inima sa bata mai repede. Diversitatea e frumusetea acestei lumi. In Japonia, incercam intotdeauna sa respectam diversitatea. Sa intelegem diferentele, sa le absorbim de fiecare data cand este posibil. Apoi le imbinam si cream valori noi. Inovatii. In onoarea acestui crez, continuam si respectam diversitatea din jurul nostru. Sa o celebram, sa o hranim. Si sa o iubim in fiecare zi mai mult. Pentru ca atunci cand ne inspiram din valori si tehnologii variate, frumusetea are puterea sa schimbe lumea. Sa o faca mai buna.”
Pe SOLE descoperi selectia de produse SHISEIDO pe care ti-o punem la dispozitie cu mandrie si incredere. Descopera frumusetea si bucura-te de ea in cel mai zen mod!