INSPIRATIE DE LA FASHION WEEK AW 2015-2016

Anul acesta, Fashion Week a surprins intreg mapamondul cu colectii uimitoare, momente care au taiat rasuflarea celor prezenti, haine si accesorii extravagante, care vor rezona prin unicitate si viziune artistica.

Marile case de moda ale lumii si-au prezentat colectiile in cele mai elegante, serioase, emotionante sau stranii moduri, oricum antrenand atmosfera si uimind publicul. Tendintele din toamna aceasta se indreapta spre retro, moda anilor ’70-’80, suprapuneri inedite ale pieselor de imbracaminte, paltoane in toate marimile si pe toate gusturile. In ceea ce priveste paletele de culori, acestea sunt mai variate ca niciodata. Cine spune ca trebuie sa ne asortam cu toamna si sa purtam culori monotone sau sterse? Anul acesta, designerii au mizat fie pe pasteluri soft, calde, fie pe culori extrem de stridente, si combinatii de impact.

Colectia lui Giorgio Armani din acest an, Armani Privé Shocking este un astfel de exemplu al uzului de culori tari si combinatii halucinante. Ca un tribut adus marii creatoare Elsa Schiaparelli, Armani foloseste in deschiderea show-ului culoarea ei semnatura – rozul tipator. Modelele au fost uniformizate atat la imbracaminte, cat si la frizuri, toate purtand parul scurt, tuns baieteste, aducand aminte prin creatiile purtate si prin stilul folosit de epoca punk. De asemenea, Armani a experimentat cu o sumedenie de materiale, texturi si culori, folosind pene, noduri, franjuri, precum si franturi de materiale, unele rochii parand ca ar fi adevarate colaje. A fost, cu adevarat, o colectie potrivita pentru serile intunecoase si decadente. Vezi aici o selectie impresionanta de produse Armani.

  

Nici Givenchy nu dezamageste, potrivind eleganta, luxul si putin din intunecimea epocii victoriene cu suflul latin contemporan. Fascinatia designerului Riccardo Tisci fata de accentele gotice si minimalismul spatial-temporal se reflecta in aceasta colectie cu accente personale. Hainele purtate pe cat-walk, subtilizate cu cruci catolice cusute pe corsajul rochiilor, jachetele cu peplum sau cu corset, rochiile peste pantaloni nu au fost o noutate pentru fanii Givenchy, dar colectia a atins un nivel superior prin executia absolut impecabila a pieselor, si alura intunecata a fost mai intensa ca niciodata. In putine cuvinte, Givenchy a uimit audienta prezenta prin stil si mister. Click aici pentru produse marca Givenchy.

 

Gucci a facut o miscare inspirata in momentul in care l-a numit pe Alessandro Michele ca director de creatie. Spre deosebire de predecesoarea sa, Frida Giannini, acesta a mers pe o linie romantica, femeia Gucci fiind ingenua, cu o latura excentrica. Combinand cu succes accente feminine cu accesorii si inele tip mostenire de familie, cu ochelari cu rame groase, palarii cu ciucuri sau mocasini cu blana, Gucci a lasat o impresie a naivitatii specifice tineretii. O colectie jucausa, reverentioasa, mai putin sofisticata decat cum ne-a obisnuit Gucci pana acum, dar totusi, suficient de poetica incat sa ramana in amintirea audientei. Pentru produse Gucci, da click aici.

 

 

Christian Dior a avut si el o prezenta uimitoare pe catwalk, de o calitate si o prestanta stupefianta. Manecile au reprezentat elementul cheie in tinutele prezentate. Multitudinea de optiuni prin care acestea pot fi purtate au fost si ideea de la care a pornit designerul Raf Simons. De asemenea, paltoanele sau mai degraba, hibrizii compusi din paltoane si cape, au atras atentia, in primul rand prin contrastul dintre greutate si usurinta. Modelele inspirationale luate din picturile lui Hieronimus Bosch, din abisul deschis intre Paradis si Purgatoriu, si-au pus amprenta asupra intregii colectii, inclusiv a decorului scenei. Farmec, stralucire, fascinatie, sunt cele mai potrivite cuvinte pentru a descrie colectia toamna-iarna a casei Dior. Daca iti doresti un produs marca Dior, da click aici.

 

Ideea de la care a pornit Chanel in creatia colectiei couture a fost un cazino, o atmosfera deosebit de serioasa si tensionanta. Lagerfeld a reinventat cea mai iconica jacheta a secolului 20, intr-o maniera care ar fi surprins-o pe insasi Coco Chanel. Jachetele prezentate au avut umeri largi, forme cubice sau paralelipipedice, un look futuristic si materiale deosebite. Intreaga colectie a parut desprinsa de aceasta lume, cu piese mestesugite atent, pana la cele mai mici detalii. Senzatia de imbinare a epocilor a fost coplesitoare, aproape fiecare piesa din colectie reprezentand un alt moment, o alta viziune a unei perioade de timp determinate.  Dupa cum afirma chiar Karl Lagereld, metafora cazinoului a fost transpusa in ideea lui de a se „juca” cu creatiile mai mult ca niciodata. Gasesti produse Chanel chiar aici.

Toate colectiile toamna iarna 2015 reprezinta o inspiratie, atat pentru clientul final, cat si pentru bloggeri de fashion sau creatori din intreaga lume. Prezentari soc sau sic, costume iesite din tipare, lux, uneori opulenta, impreuna cu materiale de cea mai buna calitate, toate fac reteta succesului pentru noi etaloane in moda anului urmator.