Lumea s-a schimbat in ultimii ani. Odata cu ea, s-au schimbat si alegerile noastre. Hainele de la blana nu mai sunt atat de trendy cum erau pentru generatiile anterioare, shoppingul intr-un vintage shop a devenit un gest absolut normal, la fel ca verificarea etichetei unui produs cosmetic pentru a ne asigura ca nu contine ingrediente nocive sau ca nu a fost testat pe animale.
Incontestabil, alegerile noastre din prezent sunt din ce in ce mai constiente si tin cont nu numai de preturi si tendinte, ci si de mediul inconjurator.
Ce inseamna „Cruelty Free”?
Si, pentru ca am amintit de etichetele produselor cosmetice, trebuie sa spunem ca timp de decenii industria de frumusete a testat atat ingredientele produselor cosmetice, cat si produsele finite pe animale, pentru a se asigura ca acestea sunt sigure pentru consumatori. Doar ca aceasta testare pe animale nu a fost si nu este extrem de eficienta, pentru ca ADN-ul fiecarui animal e diferit si modul in care organismul raspunde la anumite substante variaza in functie de specie. Vestea buna este ca, in prezent ,exista o serie de alternative etice, mai eficiente decazt testarea pe animale, cum ar testele in vitro (in laborator) sau pe subiecți umani voluntari, suferinta animalutelor putand fi, in sfarsit, evitata.
De altfel, testarea pe animale este interzisa in Uniunea Europeana inca din anul 2013, dar, din nefericire, acest lucru nu este o garantie ca produsele cosmetice sunt „Cruelty Free”. Legea interzice doar testarea produsului finit, nu si a ingredientelor folosite in procesul de fabricatie. Mai exact, despre un ruj care ne atrage atentia intr-un magazin dintr-o tara europeana stim ca nu a fost testat pe animale, dar nu stim daca acest lucru este valabil si pentru pigmentii pe care ii contine.
Astfel, pentru a avea constiinta impacata, trebuie sa ne asiguram ca atat produsul, cat si ingredientele folosite nu au avut de-a face cu animalele (se estimeaza ca peste 500.000 de animalute sunt folosite pe an in acest scop!) si trebuie sa alegem acele cosmetice pe ale caror etichete este precizat in mod explicit acest lucru, sub diverse etichete: „Cruelty Free”, „One Voice”, „Vegan & Cruelty Free” etc. Doar acele branduri care bifeaza o lista lunga de conditii primesc acest tip de certificari.
Care este diferenta dintre „Vegan” si „Cruelty Free”?
Si, pentru ca a venit vorba de aceste etichete, am vrea sa lamurim o confuzie omniprezenta: cosmeticele vegane si cele „Cruelty Free” nu sunt, asa cum am putea crede, unul si acelasi lucru. Un produs vegan nu contine niciun ingredient de origine animala si niciun ingredient obtinut din exploatarea animalelor (cum ar fi mierea sau ceara de albine). Cosmeticele vegane sunt, de cele mai multe ori, si „Cruelty Free”, nefiind testate pe animale. Dar un produs „Cruelty Free” nu este neaparat si vegan, putand sa contina ingrediente de origine animala (colagen sau cheratina non-vegetala, miere, lanolina, lapte etc), existand insa certitudinea ca pentru producerea lui nu s-a apelat la testarea pe animale.
5 branduri de cosmetice „Cruelty Free” care ne plac la nebunie
Acestea fiind spuse, iata selectia noastra de branduri „Cruelty Free” in care avem incredere totala:
Un brand care ne place tare-tare, Evolve Organic Beauty spune urmatoarele: „Ne preocupam in mod activ ca niciunul dintre ingredientele folosite in produsele noastre sa nu fie testat pe animale. De asemenea, nu le permitem distribuitorilor nostri sa realizeze teste pe animale si nu ne vindem produsele in locuri in care legea cere ca orice produs cosmetic sa fie testat pe animale.” (Cum este situatia in China, spre exemplu, unde orice produs comercializat trebuie mai intai sa treaca prin etapa testarii pe animale.) Cosmeticele create de Evolve sunt eficiente, usor de folosit si, in plus, acopera toti pasii unei rutine complete de ingrijire.
Pentru o secunda ati crezut ca a alege produse „Cruelty Free” echivaleaza cu a renunta la machiaj? Ei bine, nu! Brandul Bodyography vine cu o gama completa de produse de make-up (de la rujuri indraznete la cele mai disco farduri de ochi) care sunt 100% „Cruelty free” si vegane. Le puteti folosi cu constiinta impacata si in deplina siguranta, bucurandu-va la maximum de nuantele atat de cool si fermecatoare.
Produsele de la This Works sunt organice, vegane si „Cruelty Free”, iar 90% dintre uleiurile esentiale folosite de acest brand provin din culturi organice. Balsamul parfumat Sleep Balm este cea mai buna dovada ca natura ne pune la dispozitie cele mai reusite produse cosmetice!
Nu se putea ca de pe aceasta lista sa lipseasca un brand coreean! Purito creeaza produse vegane, „Cruelty Free” si, in plus, foloseste doar ambalaje din materiale reciclate. In plus, cosmeticele Purito sunt printre preferatele beauty-editorilor din intreaga lume pentru ca sunt eficiente si accesibile.